چگونه کمپین تبلیغاتی در گوگل راهاندازی کنیم؟

مشتریان بالقوه عموماً اقدام به جستجوی این کلمات کلیدی می¬کنند، وقتی تبلیغات شما در این لحظه بخصوص به این مخاطبین هدف نمایش داده میشود، یک فرصت عالی شکل میگیرد تا محصول و خدمات خود را به مشتریان بفروشید. شما توقع دارید با آژانسی همکاری کنید که بیشتر از حد معمول بداند؛ توقع شما کاملاً بهجاست؛ زیرا دانش گوگلپارتنرها عموماً از حد استاندارد فراتر است. اگر این موارد را به نحو احسن اجرا کنید به طوری که مورد تایید گوگل باشد هزینه های شما تا حد زیادی کاهش پیدا میکند. بنابراین کسب و کارهای ایرانی به صورت هدفمند نمیتوانند در این شبکه تبلیغات اجرا کنند. ترجمه به زبان های مختلف باعث رشد سریع کسب وکارتان می شود.

بهینه سازی موتور جستجو و سئو سایت شکلی از تبلیغات نیست، بلکه به معنای بهینه کردن وب سایت و محتوای سایت شما برای آنکه گوگل به آن توجه کرده و برای عبارت و کلمات کلیدی مهم صفحه مورد نظرتان به شما رتبه بدهد. آنها یک عبارت یا سوال – شناخته شده به عنوان کلمه کلیدی- را تایپ می کنند و سایت شما را از نتایج نمایش داده شده توسط گوگل انتخاب می کنند. اما هنگامی این روش موثر است که شما تحقیق جامعی روی کلمات کلیدی هدف و رفتار مشتریان اصلیتان داشته باشید و بدانید که آنها دقیقا چه کلماتی را جستجو می کنند. قبل از هرچیزی باید بدانید که در حال حاضر دامنه های .IR امکان تبلیغ در گوگل را ندارند. شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ کاسپید از اولین شرکت های در حال فعالیت ایران در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی سایت و همچنین تبلیغات در گوگل با مدرک رسمی googleAdwords بوده و با بیش از 23 سال فعالیت و سابقه در این زمینه میتواند شما را در برگزاری هدفمند و سود ده کمپین های تبلیغات ادوردزتان را با کمترین قیمت نرخ کلیک و بیشترین بازدهی طراحی و پیاده سازی کند. بنابراین نیاز به یک شرکت یا شخص دارید که بتواند به واسطه شرکای تجاری در خارج از کشور این امکان را در ایران فراهم کرده باشد.

با انتخاب هدف خود، میتواند به مرحله بعدی بروید که از شما خواسته میشود تا اسم و وب سایت کسب وکار خود را وارد کنید. با هر کلیک بر روی تبلیغتان 1 تا 10 سنت (هر چقدر که تعیین کرده اید) از حسابتان کسر می شود. با استفاده از این اصطلاحات رایج می توانید گوگل ادوردز خود را تنظیم، مدیریت و بهینه کنید. برای راحتی کاربران، از ویدیوهای دوبله استفاده شده تا درک مفاهیم و مطالب دوره ساده تر شود. بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید نوع کمپینی که مناسب شما است را انتخاب کنید. همانطور که دیدیم نقاط قوت و ضعفی برای هر دو شیوه وجود دارد اما زمانی که با هم به کار گرفته شوند شما مزایای هردو را تقویت می کنید. در صفحه نتایج جستجو گوگل ، نتایج نمایش داده شده به دو دسته تقسیم میشوند که به نتایج ارگانیک و تبلیغات گوگل نامیده میشوند که نتایج ارگانیک به نتایج رایگان و بر اساس سئو نمایش داده شده و نتایج تبلیغات گوگل بر اساس سفارش سایت ها و پرداخت هزینه برای آن صورت و نمایش داده میشود.

تبلیغات شما ممکن است بر وبسایتهایی نشان داده شود که آنها را نمیخواهید یا در مقابل ویدیوهایی نشان داده شود که شما نمیخواهید برند خود را با آنها مرتبط کنید. تجارب نشان می دهد google adwords می تواند نتایج مثبتی را برای سایت ها به ارمغان بیاورد. در این بخش شما تعیین می کنید که گوگل چگونه هزینه کلیک ها را از حساب شارژ شده شما کم کند. از هر حساب کاربری هر شرکت فقط یک کلمه وارد هر مزایده میشود. برای اینکه بتوانید تبلیغات در گوگل ادز داشته باشید، باید برای خود حساب کاربری تعریف کنید. 1. به حساب گوگل ادز خود برید. گوگل ادز چگونه کار می کند؟ همچنین می توانید زبان ها، موقعیت های مکانی و مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید تبلیغ کلیکی گوگل خود را برای جامعه هدفی مشخص ارائه دهید. در مرکز آموزش جی ادوردز می توانید مقالات به روز و مرتبط با تبلیغ گوگل و دیگر ابزار ها را مطالعه نمایید و گوگل ادوردز را حرفه ای تر تجربه نمایید. با اکانت اختصاصی دسترسی کامل به اکانت گوگل ادوردز خود دارید و تبلیغات گوگل را حرفه ای تر تجربه خواهید کرد. پس اگر قصد دارید از این روش تبلیغاتی برای افزایش فروش خود استفاده کنید، حتماً باید از تخصص آژانسی که با آن کار میکنید مطلع شوید.

ابتدا هدفتان از ساخت کمپین را انتخاب کنید و سپس نوع کمپین را انتخاب کنید. سپس New Campaign را انتخاب نمائید. ویژگی های این برنامه تنها به همین چند مورد ختم نمی شود، امکان پیدا کردن دوستان خود نیز در این برنامه فراهم است به طوری که قادرید دوستان خود را بیابید و سپس ببینید آن ها به چه آهنگ هایی گوش می دهند و پس از گوش دادن به آن ها نظر خودتان را در موردش ارسال کنید. راهنمای ما در مورد ایجاد شخصیت مخاطب را بررسی کنید که قالب رایگانی نیز دارد. انتخاب این هدف به گوگل اجازه میدهد تا نوع مخاطب مطلوب شما را بداند و نحوه دریافت قیمت پیشنهادی شما را بداند. گوگل به کیفیت ها ارزش میدهد. قبل از هر کاری به کیفیت وبسایت خود و مرتبط بودن صفحه فرود توجه کافی داشته باشید. اما برای رتبه خوب صرفاً بودجه تبلیغ بالا با حداکثر مقدار قیمت پیشنهادی بالا کافی نیست. اما هرگز بیشتر از بودجه ماهانه خود پرداخت نخواهید کرد و هر یک از آن کلیکها به این معنی است که یک مشتری راغب بالقوه برای شما ایجاد شده است. یعنی زمانی که کاربر بر روی تبلیغات کلیک می کند مقداری از بودجه ای که برای تبلیغات پرداخت کرده اید کسر خواهد شد.

قطعا تا به حال یک بار از وب سایت یوتیوب استفاده کرده اید. البته در حال حاضر این شرایط وجود دارد و شاید در آینده ای نزدیک شاهد تغییر آن باشیم. البته قبل از هر توضیحی، همانطور که کمی قبلتر هم به آن اشاره کردیم، لازم است خدمت شما عرض کنم که استفاده از این نوع کمپین (حداقل در حال حاضر) برای کسب و کارهای ایرانی امکان پذیر نیست. اگر هنوز حسابی ندارید، مشکلی نیست! به عبارت دیگر در سیستم PPC اگر تبلیغات شما 100 بار نمایش داده شود، ولی فقط 20 بار روی آن کلیک شود، شما فقط هزینهی 20 کلیک را پرداخت میکنید و دیگر کاری به 80 بار نمایش تبلیغ دیگر نخواهد داشت. کلمات کلیدی میتوانند به صورت یک عبارت تعریف شوند. به عبارت دیگر، گوگل روشهای مختلفی را برای نمایش تبلیغتان در هر یک از این شبکههای تبلیغاتی در اختیار شما قرار داده است. توسط گوگل ادز امکاناتی گسترده ای در اختیار تبلیغ دهنده قرار خواهد گرفت تا با توجه به نیازهای خود تبلیغاتش را اجرا کند. شرکت برتینا با حدود ۵۰,۰۰۰ (پنجاه هزار کاربر)، بیش از ۱۸ سال است که تبلیغات اینترنتی و گوگلی را با بهترین کیفیت و مشاوره تخصصی در اختیار مجموعه گستردهای از مشتریان خود، از سازمانهای بزرگ دولتی و خصوصی گرفته تا وبسایتهای کوچک فروشگاهی، قرارداده است.

اما در گوگل هر کسی که مطلبی را سرچ می کند به دنبال راهکار است و شما اگر با تولید محتوا راهکار مناسبی دارید، می توانید با گوگل ادوردز در صدر مطالب بیایید و به مخاطبتان دسترسی داشته باشید. تاکتیک های سئو می تواند برای کلمات کلیدی مهم و بسیار گسترده در رتبه های جستجوی بالای گوگل نتیجه بخش باشد که این باعث تولید میزان قابل توجهی از ترافیک سایت می شود. رعایت اصول سئو به صورت دقیق و تولید محتوایی که مخاطب هدف شما را جذب کند هزینهی شارژ پنل گوگل ادوردز شما را تا حد زیادی کاهش میدهد و باعث میشود بودجهی شما بیدلیل هدر نرود. فقط یک چیز را باید در مورد نوشتن یک متن تبلیغ بدانید: مخاطب خود را بشناسید. اما، زمانی که متن با یک تصویر باشد، مردم میتوانند 65% آن اطلاعات را حفظ کنند! کرده اید و در صفحه نتایج گوگل (serp) با تصویری مشابه تصویر زیر مواجه شده اید. سیستم هوشمند برنامه با گذشت زمان سلیقه شما را تشخیص می دهد و مطابق با طبع تان موزیک های مشابه را برای تان لیست می کند و مطمئنا از این ویژگی خوش تان خواهد آمد. اگر صاحب وبسایت هستید، اصل ورودی وبسایت شما از گوگل تامین می شود.

در صورتی که قصد دارید تبلیغات خود را برون سپاری کنید، میتوانید از خدمات تبلیغاتی جی ادز استفاده نمائید. شبکه نمایشی از شرکای گسترده وبسایت گوگل برای نمایش تبلیغ شما در وبسایتهای مختلف در اینترنت استفاده میکند. حسابهای کاربری عادی گوگل رایگان هستند و نیاز به شارژ اکانت گوگل ادز ندارند؛ اما اگر بخواهید از خدمات گسترده نسخه پریمیوم گوگل ادز استفاده کنید باید با شارژ اکانت گوگل ادز حساب کاربری ویژه خود را تمدید کنید. مشتریانی که از شروع کسب و کارشان تا رسیدن به نوک قلهی موفقیتشان همواره ما را به عنوان اولین و آخرین گزینه برای استفاده از سیستم تبلیغات گوگل انتخاب کرده و میکنند. گوگل یک ویژگی جذاب برای افرادی که تبلیغ در گوگل را به تازگی شروع میکنند ایجاد کرده است. هرکدام از این کلمات هزینه متفاوتی به ازای هر کلیک از تبلیغ دهنده کسر میکنند. پس از اینکه کاربر روی نتیجه تبلیغاتی شما کلیک کرد، مبلغ تعیین شده از حساب گوگل ادز شما کسر خواهد شد. پس از ایجاد حساب کاربری که پیشنهاد ما استفاده از فیسبوک برای ورود است، وارد دنیای اسپاتیفای می شوید و می توانید به موزیک گوش دهید، موزیک ها را برای گوش دادن به صورت آفلاین مارک دار کنید و یا موزیک های دلخواه تان را دانلود کرده و برای دوستان تان ارسال کنید.

به عنوان مثال، کمپین های متنوعی در این پلتفرم اجرا میشوند که کارشناسان شرکت جی ادز میتوانند در اجرای هر کدام از آنها به شما کمک کنند. این افراد مشتریان بالقوهای هستند که در صورتی که شما قبل از بقیهی رقبا سر راه آنها قرار بگیرید، تبدیل به مشتریان دائمی شما خواهند شد. هر کدام از این جستجوها میتواند فرصت مناسبی باشد تا کسب و کار خود را در دید مخاطبین و مشتریان بالقوه قرار دهید و این فرصت را داشته باشید که آنان را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید. استفاده از گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز به شما امکان می دهد تا محصولات و خدمات خود را برای افرادی که کلمات کلیدی مرتبط به صنعت شما را جست و جو می کنند ارائه دهید. خبر جدید: فعلا Google Adwords برای دامنه های IR باز شده است و دامنه ها با این پسوند می توانند از این خدمت گوگل استفاده نمایند. نکتهای که باید مد نظر داشته باشید استفاده از مشاوره یک کارشناس برای ساخت کمپین گوگل ادوردز است. مترجمان کم تجربه در این فنّ ظریف، ممکن است براین باور باشند که در زبان و ترجمه، درست همانند علمی دقیق، می توان هر واژه و مفهومی را هم به طور دقیق تعریف و درک کرد، و هم آنها را به شیوه ای شفاف با پیوندهای متقابل و کاملاً ثابت، از دو حوزهٔ زبانی متفاوت به هم اتصال داد.

کمپین ادوردز بصورت مداوم بررسی گردیده و تنظیمات و بودجه بندی آن توسط کارشناسان با تجربه جی ادوردز بهینه سازی می گردد تا با کمترین هزینه بیشترین کلیک را دریافت نمایید. حتی سایت هایی که با استفاده از بهینه سازی سئو سایت رتبه ارگانیک خوبی برای سایت خود کسب کرده اند هم از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده می کنند. در اکانت گوگل ادوردز کمپین هایی موجود هستند که هر یک مختص انجام فعالیتی خاص و مناسب گروه مشخصی از بیزینس ها هستند. ویژگی های Discover Weekly و Release Radar را نیز فراموش نکنید، مورد اول هر هفته موزیک های خاص مطابق با سلیقه تان را ارائه می دهد و مورد دوم منتخبی از موزیک های هنرمندهای مورد علاقه تان را برای گوش دادن در اختیارتان قرار می دهد. علاوه بر این شرکت گوگل سرویس جستجوی پیشرفته را جهت فراهم سازی اطلاعات محتوایی نیز ارائه میکند.

این شرکت، تبلیغات برای شما را با ارائه سرویس گوگل ادوردز(google adwords) و گوگل ادسنس(google adsense) با روشهای مؤثر انجام میدهد. این سرویس یکی از منابع درآمد خیلی مهم برای شرکت گوگل است و مخاطبان خیلی زیادی هم داره. البته، گوگل به همه اجازۀ استفاده از این فایلها را نمیدهد و حساب کاربری شما باید ابتدا توسط گوگل ادز تبلیغ در گوگل تایید شود. گوگل برای تبلیغات نمایشی از وبلاگها و وب سایتهای مختلف استفاده میکند. شما برای کلمات کلیدی مختلف رتبه متفاوتی میگیرید و این رتبه با توجه به عملکرد شما و رقبایتان بارها تغییر خواهد کرد. با اینحال، ما بارها دیدهایم که تبلیغات به دلیل عدم وجود مدیریت درست، فقط باعث هدر رفتن وقت و هزینه شده است. تبلیغ در گوگل بدون یک استراتژی هدفمند می تواند باعث هدر رفت هزینه شما شود. تبلیغات گوگلی با تطبیق محتوای تبلیغاتی مرتبط با محتوای صفحه ناشر، راهی کارآمد برای تبلیغ کننده به منظور افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت خود بدون نیاز به خرید تبلیغات در سایر سایت ها، ارائه می دهد. در واقع شما به تنهایی و بدون داشتن حساب بانکی خارج از کشور نمیتوانید از خدمات گوگل ادز استفاده کنید.

بنا به مهارت و تخصص تبلیغ کار در گوگل شما میتوانید هزینه تبلیغات گوگل ادز خود را کاهش دهید. علاوه بر این، شما با استفاده از این گزارشها میتوانند تصمیمات کاربردی تری برای بهینهسازی عملکرد خود ارائه دهید. در وهله اول، گوگل پربازدیدترین وبسایت جهان است و شما با تبلیغ در پلتفرم تبلیغاتی گوگل میتوانید تبلیغ خود را به طیف گستردهای از افراد نمایش دهید. اگر بخواهیم یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای موسیقی اندروید را نام ببریم، نام زیبای “اسپاتیفای موزیک” می درخشد و با ویژگی های عالی اش نظر هر کاربری از سراسر جهان را به سمت خودش جذب می کند! چند راه برای ایجاد این کمپین ها وجود دارد یا به صورت اسمارت که اطلاعات کلی را داده و باقی کار را به گوگل می سپاریم. به عنوان مثال، کلمات کلیدی که برای تبلیغات خود انتخاب کرده اید، میتوانند به تنهایی تغییرات زیادی در هزینه های تبلیغات گوگل ایجاد کنند. این خدمات برای کمک به مشاغل و بازاریابان طراحی شده است. با توجه به استراتژیها و الگوریتمهایی که در ساخت و برنامه نویسی گوگل ادز به کار رفته است، شما میتوانید به کمک تبلیغات در گوگل مشتریان بالقوه زیادی را به سمت و سوی کسب و کار خود جلب کنید.