فیلم آموزش شمعدان توسط مجید آریانژاد –

نمودارهای شمعدانی او همه چیز مربوط به قیمت را منعکس می کرد. قیمت افتتاحیه، قیمت بالا، قیمت پایین و قیمت بسته شدن. رابطه بین قیمت بسته شدن و قیمت افتتاحیه تعیین می کند که آیا شمعدان پایین (قیمت از باز به بسته تغییر کرده است) یا کامل (معمولا سیاه یا قرمز).

فیلم آموزش شمعدان توسط مجید آریان نژاد – الگوهای شمعدانی ژاپنی شمعدان

رنگ شمع ها نیز در تشخیص شمع ها بسیار مهم است. عموماً برای شناسایی شمع ها از دو رنگ سبز و قرمز یا سیاه و سفید استفاده می کنند. اما ترکیب رنگ های متنوع تری وجود دارد. این تغییر رنگ به ما نشان می دهد که قیمت نهایی کمتر یا بیشتر از قیمت اولیه بوده است. به عنوان مثال در ترکیب رنگ سبز و قرمز اگر قیمت اولیه بالاتر از قیمت پایانی باشد، رنگ شمعی قرمز و اگر قیمت اولیه کمتر از قیمت پایانی باشد، رنگ شمعی سبز خواهد بود.

کتاب های «ساکاتا شنسو» و «سوبا سانی نو دن» شهرت او را افزایش داد و معانی او به الگوهای او «قوانین ساکاتا» معروف شد. این قوانین اساس نمودار شمعدانی مدرن هستند.

شهرت هما در سراسر ژاپن گسترش یافت. او به خدای بازارها معروف بود. در نتیجه مشاور مالی برجسته دولت شد و به درجه سامورایی رسید. هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که به یک شهروند ژاپنی اعطا شود.

منبع: farchart.com


منبع: https://chartiran.com/4784/raianejad/#comment-5646

این تغییر در شمعدان ها باعث می شود بسیاری از تحلیلگران داخلی معتقد باشند که نمی توان از الگوهای شمعدانی در بازار ایران استفاده کرد. زیرا شمع ها دستکاری می شوند و به همین دلیل الگوهای شمع چندان در بازار ایران کارایی ندارند. از سوی دیگر، برخی افراد استدلال می کنند که با وجود دستکاری شمع، فلسفه الگوهای شمعدانی همچنان معتبر است و می توان از آن استفاده کرد.

هما نام خود را به هر یک از این نقوش داده است. روزهای طولانی، روزهای کوتاه، ماروبوزو سفید، ماروبوزو سیاه، برج، ستاره، اشک، ابر سیاه، ستاره عصرگاهی، دوجی، سه کلاغ سیاه، دوجی اژدها، جلاد و غیره. هر کدام برای هما معنای خاصی داشتند.

در این دوره شمع شناسی مفاهیم جذاب و کاربردی این موضوع را به صورت جامع و جدید به شما معرفی می کنیم و به نوعی مفاهیم اولیه مطالعه بازار را در اختیار شما قرار می دهیم. تحصیلات خواهیم داد

خط عنوان ارتباط دادن جلد زمان
1 جلسه اول: مدل های تک شمع و روند آنها دانلود 223 مگابایت 94 دقیقه
2 جلسه دوم: الگوهای شمعدان و روند آنها دانلود 210 مگابایت 61 دقیقه
3 جلسه سوم: الگوهای سه شمعدان و روند آنها دانلود 137 مگابایت 42 دقیقه
4 جلسه چهارم: تبدیل الگوهای دو شمعی و سه شمعی به نقوش تک شمعی دانلود 194 مگابایت 54 دقیقه
5 جلسه پنجم: روندهای کندل استیک بر اساس قدرت و ضعف حرکت شمع ها (به سبک لنز اکشن قیمت) دانلود 280 مگابایت 72 دقیقه
6 جلسه ششم: معیارهای ارزیابی حرکات طولی شمع ها دانلود 188 مگابایت 47 دقیقه
هفت جلسه هفتم: خلاصه و نکات تکمیلی دانلود 222 مگابایت 53 دقیقه
8 پیوست: منابع کندل استیک نمایش کمتر

نحوه رسم نمودار شمعی در بازار ایران و بازارهای جهانی کمی متفاوت است. اما ظاهر آنها یکی است. هر شمع از چهار نقطه تشکیل شده است که نشان دهنده قیمت اولیه، قیمت بسته شدن، قیمت پایین و قیمت بالا است. در بازارهای جهانی آخرین قیمتی که سهم در آن قرار دارد به عنوان قیمت پایانی در نظر گرفته می شود. اما در بازار ایران قیمت نهایی میانگین کل قیمت های معامله شده در آن روز است. به عبارت ساده تر، در بازارهای جهانی اگر قیمت سهام ساعت ها در سطح 100 دلار بود و فقط در آخرین لحظه سقوط کرد و به قیمت 50 دلار رسید، قیمت نهایی همان 50 دلار خواهد بود. اما در بازار ایران بسته به حجم معاملات در مقاطع مختلف یک میانگین می گیرند و بر اساس آن میانگین قیمت نهایی را در نظر می گیرند.

کندل ها رفتار، احساسات و نوع تصمیمات خریداران و فروشندگان را به خوبی به معامله گران نشان خواهند داد. بنابراین به جرات می توان گفت که تحلیل کندل استیک اساس تمامی استراتژی های معاملاتی به ویژه روش معاملاتی پرایس اکشن است.

نمودار شمعدان ژاپنی

پس از تسلط بر بازار برنج اوزاکا، Homma اولین تحلیلگر نمودار شناخته شده در جهان بود که تجارت Muneisha را در بازار Edo فتح کرد و 100 برد متوالی در این تجارت را گزارش کرد! فعالیت تجاری او در بازار برنج باعث می شود گان کاملا عادی به نظر برسد.

الگوهای شمعدانی یا شمعدان را می توان قدیمی ترین نوع تحلیل تکنیکال دانست و استفاده از آن به اوایل قرن هفدهم بازمی گردد. در ابتدای ایجاد آن، یک تاجر و سرمایه گذار ژاپنی به نام MUNEHISA HOMMA شروع به طراحی شمع کرد تا بتواند عرضه و تقاضای بازار کار خود یعنی بازار برنج را تحلیل و بررسی کند. آاقدام او باعث شد که این شمع ها به الگوهای شمعدانی ژاپنی معروف شوند.