سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

با استفاده از این خاصیت، محتوای تصویر در قابل یک جمله بیان می‌شود. در واقع به این ترتیب، تصویر قابلیت خواندن پیدا می‌کند و برای افراد نابینا نیز قابل فهم خواهد شد. از دیگر نکات مهم در حین نوشتن محتوای متنی، استفاده از جملات و پاراگراف‌های کوتاه است. با استفاده از جملات کوتاه، مخاطب خواندن متن را راحت‌تر دنبال کرده و می‌تواند سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود از متن ارائه شده برسد.

با وجود تغییرات مداوم در سایت، بروزسانی های موتورهای جستجو، محتواهای منسوخ شده و فعالیت دیگر رقبا، سئو نیاز به فعالیت مستمر دارد. با این وجود سئو در اغلب کسب و کارها نسبت به دیگر روش های بازاریابی، دارای بازگشت سرمایه بیشتری است. منظور از ردیابی رتبه، فرآیند نظارت بر عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو در مهم ترین کلمات کلیدی شما است. هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید.

شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه بسیار بهتری باشد. گوگل اطلاعات خود برای نمایش در Knowledge Graph را از منابع بزرگ دریافت می کند، بنابراین نمایش وب سایت خود در این بخش کاری نیست که بتوان آن را مدیریت کرد. با این حال شما می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را در ویکیپدیا ثبت کرده و با استفاده از سیستم های نشانه گذاری مانند Schema Markup نمایش بهتری از وب سایت خود در بخش Knowledge Graph داشته باشید. به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند. آخرین اما نه کم‌اهمیت ترین گزارش، گزارش های مرتبط با شناخت کاربران وب سایت است.

تازگی محتوا در سئو چه تاثیری دارد؟

به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه‌سازی محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئوی سایت هستند. در ادامه این راهنما مهمترین فاکتورهای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل را مرور خواهیم کرد. زمانیکه عبارت “سئو” را در گوگل جستجو میکنیم با تعداد بیشماری صفحه و مقاله مختلف مواجه میشویم که هریک تعاریف و مفاهیم متفاوتی را برای آن ارائه کرده است. به عنوان یک تعریف ساده میتوان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. برای رسیدن به این هدف باید محتوایی تازه، اختصاصی و مملو از اطلاعات ارزشمند را در زمینه کاری و موضوع مورد نظر خود تهیه کنیم. بک لینک ها لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده اند.

  • این ابعاد در هم تنیده هستند و هر کدام دچار مشکل شوند سئو ناقص خواهد بود و نتیجه نخواهد داد.
  • اگر بک لینک‌های غیر مرتبط یا غیرواقعی خریداری شده باشند گوگل سایت‌ها را جریمه خواهد کرد.
  • خیلی خوشحالم که وبسیما تونسته این فرصت رو برای کارشناس های کشورمون فراهم کنه تا بیشتر خودشون رو نشون بدن.
  • برای مثال اگر تلاش کنید لینک سازی داخلی و خارجی سایت خود را به مرور زمان قوی کنید و یا اگر محتوای سایت خود را مطابق با الگوریتم‌های گوگل بهینه کنید در واقع دارید از روش‌های سئو کلاه سفید استفاده می‌کنید.

علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، ابزارهای حرفه ای معیارها و داده های مرتبط با سئو را برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آنها ارائه می دهند. بنابراین آنها می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و برتری رقابتی به شما بدهند. با ویژگی Google Autocomplete یا تکمیل خودکار گوگل، فقط باید کلمه کلیدی اولیه خود را در جستجوی گوگل بنویسید و سپس پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند. یک موتور جستجو ابزار آنلاینیست که به شما کمک میکند تا اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنید. در حالی که متخصصین سئو بر روی سئو کلاه سفید اتفاق نظر دارند، در طرف مقابل افرادی هم هستند با هر تکنیک های کلاه سیاه قصد دارند که گوگل را به نحوی دور بزنند. سئو خارجی با دیگر بخش های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی و برندینگ هم در ارتباط است.

استفاده از لینک‌سازی خارجی

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

البته برای آشنایی کامل با سئو تکنیکال سایت و تقریبا همه آنچه در مورد سئو تکنیکال سایت لازم است انجام دهید، می توانید مقاله سئو تکنیکال سایت را مطالعه کنید. قبل از استراتژی محتوا میتوانید از سرویس حرفه ای تحقیق کلمات کلیدی توسط کارشناسان سئو رایاطرح استفاده کنید. در این روش به جای طی مسیر درست، سعی می شود از مسیر نادرست در زمان کوتاه تری به نتایج بالای موتور جستجو رسید. سئو کلاه سفید یعنی تمام اقدامات انجام شده در مورد سئو با قوانین گوگل مطابقت داشته باشد و هیچگونه اقدامی با هدف گمراه کردن موتور جستجو انجام نشود. معمولا ابزارهای سئوی داخلی موارد کاملا مشخص و ابتدایی را در چند ثانیه چک کرده و اقدام به ارائه گزارش می کنند.