اگر کسبوکار شما B2B است، هدف نهایی از بازاریابی دیجیتال احتمالا ایجاد لید و برقراری ارتباط با مسئولان فروش بیزنسهای دیگر است. در این مورد باید تمرکز خود را روی صفحه فرود و سایت و شبکههایی از جمله لینکدین بگذارید. هرچه بیشتر با مخاطبانتان مکالمه داشته باشید، چهرهای انسانی تر و محبوبتر از کسبوکارتان را به نمایش خواهید گذاشت.
بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)
تطبیق بازاریابی آنلاین با سازمان شما یک ضرورت است و به شما امکان میدهد تا شرکت و چشماندازتان را بشناسید. حتی اگر شما محتوا و وبسایت عالی داشته باشید، باز هم ممکن است به دلیل مطلع نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه مطلوبی نگیرید. بازاریابی درونگرا روشی برای رشد سازمان شما از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف کنندگان، مشتریان بالقوه و مشتریان احتمالی است. این روش به ارزشگذاری و توانمندسازی مشتریان مربوط میشود که در نهایت شما را به اهداف بازاریابیتان برسانند. فراموش نکنید که وقتی مشتریان شما موفق به اقدامی مثل خرید میشوند، در واقع شما موفق میشوید. بااینحال با سئو ماندگاری بیشتری برای دیده شدن در نتایج اولیه خواهید داشت.
- مهمتر از داشتن یا نداشتن استراتژی، این است که در برنامه خود جایگاهی را که الآن دارید و جایگاهی را که میخواهید چند سال بعد به آن دست پیدا کنید را در نظر بگیرید و با هم مقایسه کنید.
- در ادامه این مقاله در مورد این بازاریابان با نقش های مختلف بیشتر سی یو وب صحبت خواهیم کرد.
- در مقابل شما به ازای هر کلیکی که مخاطبان را از گوگل به سایتتان منتقل میکند، مبلغی را به گوگل میپردازید.
- این که چه چیزهایی باید یاد گرفت، از کجا شروع کرد و چه مسیری باید طی کرد تا یک دیجیتال مارکتر حرفهای شد.
- برای نمونه شما باید نشان دهید که فروش تنها دغدغه نبوده و در تلاش برای بالاتر بردن سطح زندگی آنها هستید.
- این که محصول ما چه «ویژگیها و مزایایی» دارد، کانالهای توزیع ما کدام هستند.
با این کار به مخاطبتان میفهمانید که برای او ارزش قائل هستید و او را نسبت به برند خود وفادار خواهید کرد. در آخر این شما هستید که باید از میان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، بهترین و مناسبترین آنها را برای کسبوکار خود برگزینید. این انتخاب باید بر پایه آزمون و خطا و با توجه به نوع و حیطه فعالیت شما انجام شود. البته لازم است این موضوع را نیز به شما گوشزد کنیم که انتخاب یک استراتژی و ادامه دادن با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مشخصی در تمام طول مسیر، صحیح نیست. شما برای موفقیت لازم دارید تا هرازچندگاهی چیزی به ابزارهای خود اضافه یا از آنها کم کنید.
به مراتب از هزینههای بازاریابی آفلاین کمتر بوده و اثربخشی آن نیز در برخی موارد بیشتر است. آمار ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ شگفتانگیزتر از آن چیزی بوده است که فکر میکنید! اگر مقالهای در زمینهی خاص لینکدین مد نظرتونه میتونین لینک زیر رو مطالعه کنین. و در مورد سایت انتشار ریپورتاژ آگهی هم از تریبون استفاده کردیم که یه مزیت خوبشون پشتیبانی سریع و خوبی هست که ارایه می دن. نقل مطالب متمم به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و همرده با سایر موارد نیستند (میتوانند سایر گزینهها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم.
در واقع در این فرآیند آن پیام برند شما از طریق یک منبع مورد اعتماد و مورد علاقه به مخاطبان ارائه میشود. مهمترین نکته در انجام این مدل بازاریابی، مثل همهی فعالیتهای دیگر بازاریابی، شناخت مخاطب و ارتباط از کانال صحیح با وی است. در واقع فاز بازاریابی تاثیرگذار یافتن کسی است که بتواند سفیر خوبی برای برند شما باشد و مخاطبان او، مشتریان بالقوه شما باشند.
بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو) Search Engine Marketing(
وقتی سایت و محتوای آن برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، در جایگاههای نخست نتایج جستجوی کاربران (در صفحۀ SERP) قرار میگیرید؛ و بدیهی است که هر چقدر جایگاه شما در این فهرست بالاتر باشد، مخاطبان بیشتری جذب سایتتان خواهند شد. به طور خلاصه، وظیفه و هدف مدیران سئو کسب رتبه برای کلمات کلیدی مناسب در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجو است. هنگامی که برای اولین بار قرار است بازاریابی دیجیتال را آغاز کنید، بسیار مهم است که با تعریف اهداف، کار خود را شروع کنید، زیرا بسته به این اهداف، استراتژی شما تعریف میشود. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید بیشتر روی جذب مخاطب از سمت شبکههای اجتماعی تمرکز کنید. اگر بخواهید از کانالهای سئو، شبکههای اجتماعی یا بازاریابی محتوایی استفاده کنید، باید این خبر خوب را به شما بدهم که نسبت به بازخوردی که میگیرید به شدت هزینه کم و قابل چشمپوشی تقبل میکنید.
تاریخچه دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکترهای حرفه ای به خوبی می دانند که هر دارایی یا تاکتیک چگونه و کدام یک از اهداف گسترده آنان را پوشش می دهند. همیشه شروع یادگیری و پیدا کردن منبع مناسب ، اونم به فارسی ، کار سختی بوده و هست . من حرفه ای نیستم در این زمینه ولی مطالعه جسته گریخته ای داشتم.طی دو سال مطالعه و جستجو به چنین محتوای ارزشمند و بهتر از اون سلسله مراتب مدون برنخورده بودم.بسیار آموزنده بود برای من.
دیجیتال مارکتینگ تکنیک های زیادی رو در بر می گیره که بعضی از اونها رایگان و بعضی دیگه نیازمند هزینه هستن. تبلیغات کلیکی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه اجتماعی و خیلی موارد دیگه در این حوزه قرار می گیرن. به طور خلاصه متخصصان سئو به بهینه سازی طراحی و محتوای وبسایت بیزینس کمک می کند تا موتورهای جستجو بتوانند به طور موثر آنها را پیدا کرده، تفسیر و فهرست بندی کنند. انجام این کارها باعث میشود که وب سایت و صفحات وب مرتبط با بیزینس در رتبههای بالاتری در نتایج جستجوهای گوگل قرار بگیرند. در نتیجه به افراد بیشتری اجازه خواهد داد تا آن را دیده و روی آن کلیک کنند. اینکه در پروسه بازاریابی دیجیتال خود نیازی به نرمافزارهای اختصاصی ویژه و سفارشی دارید یا خیر، دقیقا به نوع خدماتدهی کسب و کار اینترنتی شما مربوط است.
از این رو ما دوره پیشرفته دیجیتال مارکتینگ را نیز طراحی کردهایم تا دانش و مهارت شما را ارتقا داده و زمینه را برای رسیدن شما به صدر بازار آنلاین فراهم کنیم. سخنپراکنی مجموعهای از داستانها درباره برند و محصول است که جنبهی تبلیغ مستقیم ندارد و پولی مستقیم بابت آن پرداخت نمیشود، مثلا ما در این مقاله به دجیکالا و اسنپ پرداختیم، بدون اینکه آنها به ما پولی پرداخته باشند. در فضای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا و وبلاگنویسی، فعالیتهای تولیدکنندگان سرنخ و حتی با مقداری اغماض رپورتاژ آگهی در سایتهای بزرگ با سخنپراکنی در فضای کلاسیک قابل مقایسه هستند. بررسی شواهد هم نشان میدهد که امروزه انواع کسبوکارها از کسب وکارهای اصطلاحا «نیچ»، کسبوکارهای لاکچری و کسب وکارهایی با مخاطب Mass، همه از این فضای بازاریابی دیجیتال بهره مند هستند.
سعی کنید لیستی از کلمات کلیدی با عملکرد بالا که مربوط به محصولات یا خدمات شما هستند، تهیه کنید و برای اینکه بیشتر به هدف خود برسید سراغ کلمات بلندتر بروید. برای اینکه از بازاریابی دیجیتال بهترین نتیجه را بگیرید به این احتیاج دارید که هم روی تبلیغات پولی و هم روی تبلیغات رایگان به یک اندازه تمرکز داشته باشید و تعادل را بین این دو برقرار کنید. البته توجه به این نکته مهم است که، مخاطب هدف شما ممکن است بسته به کانال یا هدفی که برای یک محصول یا کمپین خاص در نظر گرفتهاید، متفاوت باشد. یک دیجیتال مارکتر ممکن است بگوید که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا مفاهیم یکسانی دارند، اما در اصل تفاوتهای جزئی در این دو وجود دارد. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به هر شکلی از بازاریابی که به صورت آنلاین انجام میشود، گفته میشود.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال یوزتک